Don't Dream Your Life, Live Your Dreams

Nog maar 1 maand?!?!

Hallo allemaal!
Zoals jullie al doorhebben ben ik niet zo goed in mijn blog bijhouden, aangezien dit nog maar mijn 3e blog is. Aan de titel te zien heb ik nog maand 1 maand over in Amerika *huil emoji* (bij de tijd dat ik dit daadwerkelijk upload waarschijnlijk nog maar 3 weken!). De tijd hier in Amerika is zo snel voorbij gegaan! Echt super snel, ik kan niet geloven dat ik alweer bijna naar huis moet!! Ik ben net aan het hele leven hier gewend en ik moet al weer weg!
In de afgelopen maanden heb ik zooo veel gave dingen meegemaakt, ik ga jullie daar zeker van op de hoogte brengen.
Aan het einde van februari/begin maart ben ik met mijn gastgezin (gastvader Steve, gastmoeder Cheryl, gastzusje Danica en oudste gastbroer Travis) naar Texas gereden. Jaa, Texas!! Dat is maar liefst 18 uur reiden, van het noorden van Amerika, helemaal naar het zuiden. Deze trip was echt heel gaaf! Onderweg zijn we in Kansas City gestopt om mijn oudste gastzus, Danielle, en haar man Holden te bezoeken. De volgende dag zijn we naar Austin, Texas gereden waar we bij familie sliepen. We zijn er maar 3 dagen geweest, maar hebben heel veel leuke dingen gezien (o.a. De hele grote college campus van de University of Texas). Vervolgens zijn we doorgereden naar Houston, Texas waar we ook weer bij familie sliepen. Ja, de familie van mijn gastgezin is verspreid over heel Amerika en zelfs Canada! In Houston zijn we o.a. naar het NASA Space Centre geweest en hebben de echte controle kamer gezien, super indrukwekkend allemaal! Na ook daar een paar dagen geweest te zijn in het heerlijk warme weer, zijn we weer terug naar Minnesota gereden waar weer heerlijk verse sneeuw lag :(.
Een andere suuper gave trip die ik heb gemaakt, was onze junior/senior trip. Met alle juniors en senior (3 juniors, 8 seniors en 2 begeleiders) zijn we langs de oostkust van Amerika gereden. Yupp, we zijn van Minneapolis naar Baltimore gevlogen en zijn vervolgens naar Washington DC, Philadelphia, New York en Boston gereden, vanuit Boston zijn we weer terug naar Minneapolis gevlogen. Echt geweldig!
Baltimore (dag 1) heeft een hele grote en beroemde haven!
Washington DC (dag 2&3) heeft de Smithsonians, al die beroemde musea, monumenten (Washington memoriaal met de "reflecting fountain" en de Abrahan Lincoln memoriaal zijn denk ik toch wel het beroemdste!), Arlington cemetery en natuurlijk het Witte Huis! Die 2 dagen in DC hebben we heeeel veel gelopen en het was erg warm weer!
In Philadelphia (dag 4) hebben we de Liberty Bell (vrijheids bel) gezien. Achter ons in de rij voor de Liberty Bell stonden twee Nederlanders, hoe toevallig? Philadelphia staat bekend om hun oh zo beroemde "Philly Cheese Steak", dus natuurlijk moesten we er eentje kopen (maar wel goedkoop)!
New York (dag 5&6) was toch ook wel gaaf, zelfs de tweede keer! We zijn op een boot van New Jersey naar Manhattan langs het Vrijheidsbeeld gevaren. Waar we de boot afstapten waren ook heel veel monumenten, ik zag de Nederlandse vlag een paar keer en er was zelfs een monument met een hele Nederlandse tekst er op! Het plein in het midden van het park met de monumenten heet het "New Amsterdam Plein"! Nadat dat bekeken te hebben zijn we, in de kou, naar de9/11memorial gelopen. Ook al had ik dit al gezien en het hele verhaal al gehoord, het was ook weer heel indrukwekkend om het weer te zien en om nieuwe verhalen te horen! We zijn nog naar een klein, schattig kerkje tegenover de9/11memorial geweest. In dat kerkje staan heel veel spullen die familie leden van slachtoffers achter lieten als herinnering of in de hoop dat hun familielid nog zou komen opdagen. Ook zijn we naar de oh zo beroemde Wall Street geweest! 's Avonds konden we het niet laten om naar de rivier toe te gaan en de skyline van New York te bekijken. Helaas werkte het weer niet echt mee en begon het te sneeuwen! Het werden niet echt goede foto's, maar wel een leuke ervaring; New York in de sneeuw! De volgende dag was het gelukkig warmer. We zijn door Central Park gelopen, naar het Metropolitan museum geweest en natuurlijk Times Square!! Op Times Square hadden we 2 uur de tijd om te doen wat we wilden, dat is natuurlijk shoppen en foto's maken :)! We hebben gegeten bij "Junior's", dit restaurant heeft letterlijk dé beste cheesecake ooit! No kidding! Alle meisjes hebben zich toen omgekleed in jurkjes en hakjes, sommige jongens zelfs in pak. Want wat ging er gebeuren? We gingen naar The Phantom of The Opera op Broadway!! Deze musical is op Broadway sinds 1988 en letterlijk elke show in al deze jaren was uitverkocht! Ik ben niet zo'n hele grote fan van opera's, maar dit was toch echt wel suuuper gaaf!
Nadat we New York, helaas, moesten verlaten zijn we naar Boston (dag 7&8) gereden. Onderweg zijn we in Plymouth gestopt. Plymouth is een plaatsje aan de kust en is bekend omdat daar de pelgrims hun eerste stappen zetten. Plymouth staat dan ook bekend als "America's hometown". Er was een park waar acteurs net deden alsof ze ook nog echt in de 1600's leefden, met kleien huisjes, zelfgemaakte kleren en alles. Je kon deze acteurs alles vragen wat je wilde, maar ze bleven in hun rol! Ook hier waren een paar Nederlandse achtergronden, leuk om te zien! In Boston zijn we het vrijheids pad gelopen. Het vrijheids pad gaat door heel Boston en onderweg zie je alle gebouwen/monumenten die ook maar iets te maken hebben met het ontstaan/de vrijheid van Boston. Dus ook hier hebben we heel wat kilometers gelopen!
Ik zou nog zoooo veel meer over de trip willen vertellen, maar ik wil deze blog ook niet te lang maken, want ik heb nog veel meer beleefd!
Op 23 april hadden we onze prom! Nouja, letterlijk is het het "junior/senior formal friend event", het is en blijft natuurlijk een christelijke school, maar alle leerlingen noemen het gewoon prom. In februari heeft een jongen uit mijn klas, Slade, mij naar prom gevraagd! Zoals je misschien wel kan raden is prom een Big deal hier in Amerika. De ochtend van prom moesten Danica en ik vroeg ons bed uit omom 8 uurons haar te laten doem, dat duurde eventjes! Danielle, de oudste gastzus was ook thuis dit weekend. Thuis hebben we onze make-up gedaan samen met Anna, een vriendin/klasgenootje. We hadden niet super lang om ons klaar te maken (voor ons gevoel), want om kwart over twaalf kwamen onze dates ons ophalen. Slade had voor mij een arm corsage met witte rozen en koningsblauwe met glitter details (omdat mijn jurk koningsblauw is met heeel veel glitter) en hij kreeg een boutenniere voor op zijn jasje, in dezelfde kleuren. Vervolgens hebben we heeeel veel foto's genomen! Thuis, in het dorp op mooie plekken en de "grand march" op school. Het thema was rode loper, dus net zoals bij echte rode loper events hadden we "paparazzi", een achtergond met sponsors en natuurlijk een rode loper! Samen met je date moest iedereen daar doorheen lopen, terwijl alle vrienden en familie foto's konden maken! Er waren ongeveer 5/6 plekken om foto's te maken! Het was erg veel lopen in hakken, maar Slade was een echte gentleman (de hele avond)! Daarna zijn we metalle 14leerlingen (wij hebben zo'n grote school!!) in een luxe bus naar Minneapolis gereden, iets langer dan 2 uur. We hebben daar in een wat luxer restaurant gegeten, zijn naar een comedy show gegaan. En omdat onze prom al geen normale prom is met dansen (want op onze school zeggen ze dat dansen tot baby's leidt...), waarom het ook niet helemaal anders maken dan een normale prom? In onze jurken en pakken zijn we naar een grote supermarkt gegaan waar we allemaal rare opdrachten moesten doen, zoals net doen of je met een banaan aan het bellen bent, of grappige dingen roepen.Om 12 uurs' nachts zijn we naar een bowlingbaan gegaan, waar we eindelijk normale kleren aan konden doen, en hebben daar een paar uur doorgebracht. Prom en naar een bowlingbaan gaan, het word niet Amerikaanser dan die 2 dingen! Toen de bowlingbaanom 2 uurdicht ging, moesten wij nog 2 uur terug in de bus naar Mountain Lake. Gelukkig waren de stoelen comfortabel en konden we lekker slapen :). Ooh het echt een super super leuke avond!! Dit ga ik echt nooit meer vergeten! :)
En ja, nu is er dus niet zo veel tijd meer over in Amerika. Ik ben langzaam aan het aftellen, maar probeer er nog niet al te veel aan te denken! Over 2 weken komt papa hier, daar heb ik erg veel zin in!28 meiis mijn graduation, en als traditie geeft iedere senior een graduation party (Grad party). Het is een open huis, dus iedereen mag lang komen! Mijn feestje isop 30 mei, dus als iemand heel toevallig is de buurt is ;) hahah. Die week ga ik wat leuke dingetjes met papa doen, hem laten zien waar ik veel ben geweest dit jaar en wat ik allemaal heb gedaan!Op 6 junivlieg ik samen met papa terug naar Amsterdam, waar mijn high school jaar zal eindigen. Maar daar ga ik nu nog eventjes niet aan denken, want het is veelste leuk hier, ik wil nog niet terug :(!
Ik hoop dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van de grootste events hier! Als jullie vragen hebben mag je altijd een reactie achter laten, hier of op Facebook, of je kan me een whatsapp berichtje sturen :). Op mijn Facebook heb ik ook veel foto's staan van de twee trips en prom!
See ya soon!
xxx Lizzy

Reacties

Reacties

Harald

Wat weer een leuk verhaal Liz! Nog goed anderhalve week en dan kom ik jouw kant op. X ????

Nynke

Unforgettable Lizzy! Nog maar even verder genieten van je laatste weken daar. Daarna kun je nagenieten; )

Annelies

Hoi lieverd, wat heb je weer een leuk lang verhaal geschreven. En dit is inderdaad nog lang niet alles wat je hebt gedaan ;-)
Geniet nog maar even van je laatste weken! Xxx

Denise

Ha lieve Lizzy,
Wat heerlijk om je geweldige belevenissen hier te lezen!
Super, wat een bijzondere dingen heb je gezien en gedaan, hier kun je altijd met veel plezier aan terug denken. Nog lekker genieten en veel plezier met je paps daar. Fijn om je in juni weer in Nederland te hebben, ik hoop je dan gauw te zien.
Dikke kus & knuffel, je tante Denise

Ome René

Ha Lizzy,

Ik ben nu net in Londen aangekomen en lees even je enorm leuke verhaal. Het is inderdaad heel erg snel gegaan. Maar dat komt natuurlijk omdat je het zo naar je zin hebt gehad! Een mooie ervaring rijker én zelfs geleerd dat je van dansen zwanger kan raken! Dat had ik eerder moeten weten ;-)
Ik wens je nog heel veel plezier en straks erg genieten samen met je 'echte' vader. We zien elkaar weer snel in Nederland!

Groeten, René

Renée Fransen

Hallo Lizzy, wat een leuk verhaal heb je geschreven! Jammer dat het bijna afgelopen is, maar deze herinnering houd je voor altijd. Geniet nog van de laatste weekjes. Super dat je vader ook nog op bezoek komt en dat je samen met hem terug kunt reizen.
Veel plezier en tot ziens weer in Nederland!!

Groetjes, Renée

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active