Don't Dream Your Life, Live Your Dreams

New York, New York!!

Lieve Allemaal!

Wat gaat de tijd toch snel! Ik zit nu al een maand in Amerika!! Aan de ene kant voelt het als gister dat ik op Schiphol was, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hier al maanden ben! Ik heb de afgelopen 4 weken zo veel leuke dingen gedaan hier, ik heb nog geen moment gehad om te beginnen met mijn blog, oeps! Deze blog zal alleen over New York gaan, want als ik alles wil vertellen van de laatste maand moeten jullie nog langer wachten! Ik zal proberen binnen een paar dagen mijn blog te uploaden over het leven hier in Amerika, maar ik het gewoon zo druk hier met leuke dingen doen dat alle vrije tijd die ik heb vooral slapen is!
New York, wauw wat Een geweldige ervaring was dat!! Woensdag 26 augustus vloog ik van Schiphol, Amsterdam naar Newark, New York met een groep geweldige Nederlanders (het waren d'r maar 8). In New York zelf was er ook nog een groep van 23 Duitsers waar we eigenlijk alles samen mee hebben gedaan donderdag en vrijdag.Woensdag middaghebben we niet zo veel gedaan, we zijn naar een grote shoppingmall vlakbij het vliegveld geweest en toen naar het hotel gegaan om uit te rusten van de lange reis ;). Voor donderdag en vrijdag hadden we een Tour guide die zijn hele leven al in New York woont en er dus super veel over kon vertellen, wat echt super leuk was!Donderdag was de langste dag van allemaal. We moesten half 8 ons bed uit, zodat we om half 9 met de bus naar het centrum van New York konden gaan! Als eerst zijn we wat door New York gereden en hebben een paar hoogtepunten gezien die we later deze dag of vrijdag weer hebben gezien. Bij 5th avenue zijn we uitgestapt en hadden we een uurtje om te gaan shoppen :). Helaas heb ik helemaal niks kunnen kopen in New York, omdat mijn koffer al te vol en te zwaar is om nog wat bij in te stoppen... :( Daarna zijn we verder gereden, hebben we ergens eten gekocht en hebben we gepicknickt in Central Park! Na een heerlijke wrap te hebben gegeten zijn we met z'n allen door Central park gelopen. Ook hier had de tour guide erg veel te vertellen, heel interessant om allemaal te horen! Daarna zijn we de Brooklyn bridge over gelopen, en hebben we bij de Brooklyn Ice Cream Factory ijs gegeten wat het lekkerste ijs van Brooklyn moet zijn :). s'Avonds hebben we bij het hard rock café gegeten en hebben we de beroemde hamburger gehad! Ook al was hij niet super lekker... Toen iedereen het eten op had zijn we denk ik toch wel naar, vind ik, het hoogtepunt van de dag gegaan: The top of the Rock! We zijn naar het dak van het Rockefeller centre geweest, waar je uitzicht over heel New York had! Het was donker, dus je zag alle lichtjes, zooo gaaf!! Ook hier zal ik zeker wat foto's van op Facebook zetten!
Vrijdag konden we gelukkig iets langer in bed blijven, maar alsnog redelijk vroeg. Als eerste gingen we naar de9/11memorial, heel bijzonder om te zien! De tour guide kon echt mooi vertellen over de memorial en9/11zelf. Helaas ben ik al vergeten wat hij precies verteld heeft, anders had ik het graag aan jullie verteld! Nadat we klaar waren bij de9/11Memorial zijn we met de bus naar een haven gereden en zijn we met een veerboot rondom het Vrijheidsbeeld gevaren! Het Vrijheidsbeeld is een stuk kleiner dan ik had verwacht, maar nog steeds erg groot! Vanaf het water had je een heel mooi uitzicht op de skyline van New York, en ook dit was super gaaf om te zien! Toen we weer aan land waren zijn we weer met de bus door New York gereden. We werden ergens bij een metrostation afgezet en zijn toen met de hele groep in de metro naar Cooney Island gegaan! Toen we uitstapten zagen we echt zo'n typisch Amerikaanse boulevard; oude, kleurrijke gebouwtjes waar je vooral eten kon kopen, een klein pretpark die er ook redelijk oud uitziet, het strand en natuurlijk de zee! Iedereen mocht hier zelf weten wat ze gingen doen. Met alle Nederlanders en een paar Duitsers zijn we naar de Freak show gegaan, wat erg beroemd schijnt te zijn hier op Cooney Island! Ik vond het eerlijk gezegd niet heel bijzonder, het waren meer wat goocheltrucs die inderdaad wat freaky waren: een zwaard eten, vuur eten, met slagen 'dansen'. Maar ondanks dat het tegen viel, was het leuk om mee te maken! Met de tijd die we over hadden zijn we de pier op geweest en hebben we nog leuk wat foto's gemaakt met elkaar :). s'Avonds hebben we bij een plaatselijke pizzeria gegeten. En toen kwam toch wel hét hoogtepunt van de hele New York trip: Times Square!!! Wauw wat was dit gaaf en indrukwekkend zeg!! Het was ondertussen al donker, dus met al die billboards was het echt een super gaaf gezicht! Ook hier hebben we duizenden foto's gemaakt en die zal ik zeker op Facebook zetten! We zijn 3/4 winkels in geweest, onder andere de M&M's store. We hadden een uur en driekwartier de tijd, wat niet erg veel is, dus we moesten terug rennen naar de bus.
Zaterdag moest ik 4 uur m'n bed uit, zodat ik 5 uur op het vliegveld kon zijn. Om half 8 vloog ik samen met nog een Nederlander en 2 Duitsers door naar Minneapolis-St. Paul, waar mijn echte avontuur zal beginnen!
Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik in New York ben geweest! Wauw, wat een super ervaring was dat! Als je door de straten loopt heb je het idee dat je over een filmset loopt, met al die gebouwen en de gele taxi's, echt heel gaaf! Het is al bijna zeker dat ik eind maart weer naar New York ga voor de Senior trip! Maar hier laat ik jullie binnenkort meer over weten.
Ik wil jullie laten weten dat het echt super met mij gaat hier! Het gezin is echt geweldig en iedereen hier in het dorp is zo lief en geïnteresseerd, echt heel leuk!! En ik doe hier bijna alleen maar leuke dingen elke dag, dus ik heb nog geen tijd gehad voor heimwee! Jullie hoeven je dus geen zorgen over mij te maken :).
Ik zal dus proberen binnen een paar dagen een nieuwe blog te uploaden! En ik zal morgen foto's op Facebook zetten!
Liefs, Lizzy

Reacties

Reacties

Annelies

Hé lieverd, wat super om ook hier te lezen (want we hadden je gelukkig al eerder gesproken)dat je het zo leuk hebt en dat het zo goed met je gaat. Dit was dus al een goed begin van je tijd in America. X mama

Harald

Hey meissie,

Super leuk om je blog te lezen. Het meeste wisten we natuurlijk al, maar toch leuk om het terug te lezen!

X, pappa

Denise

Ha lieve Lizzy!

Heerlijk om nu te kunnen lezen hoe geweldig je het hebt. Inderdaad is NY super, dat hebben wij ook zo ervaren. Ik ben erg blij dat je een fijn gezin en lieve mensen in je omgeving hebt. Super! Geniet er lekker van en houd ons op de hoogte, want ook van alle leuke dingen die jij meemaakt genieten we graag mee.
Dus, tot gauw weer hier op je blog!
Knuffel van je tante Denise

Inge van Beilen

Hoi Lizzy,

Joepie, je eerste echte verslag en ook nog heel positief. Was zo benieuwd hoe het met je gaat! Super dat je het zo naar je zin hebt.

Groetjes tante Inge

Fab

Leuke blog, Liz! En gaaf zo'n senior trip. Ik ben jaloers!!!

Renée Fransen

Wat leuk om te lezen, Lizzy. Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik ben benieuwd naar al je foto's. Houd ons op de hoogte! Geniet lekker in Amerika en wij leven vanuit Nederland met je mee. Tot je volgende verslag!
Groetjes, Renée (en natuurlijk ook groeten van Jeroen, Lynn & Tess) xxx

Carmen

Hee Lizzy,

Heel leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik kijk er nu al naar uit om in je volgende blogs over al je andere avonturen te lezen die je nog gaat beleven. Veel plezier en geniet er van!

Groetjes,

Familie Schwieters

Hé Lizzy, wat een avontuur!!! Wat ben jij aan het genieten en wat leuk dat je dat met ons deelt.
Je schrijft leuk en boeiend dat smaakt naar meeeer!!!
We houden het je blog en facebook in de gaten en wensen je heel veel plezier, maar dat zit wel goed.

Annelies

Hoi lieverd,

Wat super om allemaal te lezen. Wat maak je veel mee, teveel om alles in je blog te zetten.

Gelukkig heb je af en toe tijd voor een whatsapp met foto's.

Liefs, mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active