Don't Dream Your Life, Live Your Dreams

Een jaar naar Amerika!

Hee allemaal,

Zoals jullie misschien al weten ga ik in het schooljaar 2015/2016 voor 10 maanden naar Amerika! Via deze blog probeer ik jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurd in dat jaar!

Een korte update van wat er tot nu toe allemaal is gebeurd:

Na heel wat informatie te hebben verzameld over mezelf (brief schrijven voor het gastgezin, aanbeveling van de school, aanbeveling van mijn engels lerares, aanbeveling van de huisarts, brief van mijn ouders naar het gastgezin, duizenden vragen beantwoorden en ga zo maar door) kon ik begin december eindelijk mijn aanmeldingspakket definitief opsturen naar Travel active! Het heeft zo'n twee maanden geduurd voordat ze het hele pakket twee keer hadden nagekeken. Vervolgens is mijn pakket naar de partnerorganisatie 'Ayusa' in Amerika opgestuurd. Nog geen week later kreeg ik een mailtje dat mijn pakket ook door Ayusa was goedgekeurd en ze dus eindelijk konden beginnen met het zoeken van een gastgezin. Dit is nu ongeveer twee weken geleden.

Dezelfde dag nog kreeg ik een facebook berichtje van een meisje die ook naar Amerika gaat met Travel active. Ze vroeg of ik in een groepsgesprek op whatsapp wou met andere meisjes die óok naar Amerika gaan met Travel active. Natuurlijk heb ik ja gezegd! Het is erg leuk om met z'n allen al wat te praten over hoe het volgend jaar zal gaan. Sommige meisjes hebben zelfs al een gastgezin!

Nu is het alleen nog wachten op een gastgezin! Het wachten is nog moeilijker dan ik had gedacht! Hopelijk krijg is snel bericht dat er een gastgezin voor mij gevonden is, ookal kan dit wel 3 maanden duren.

Dit is mijn verhaal tot nu toe. Waarschijnlijk plaats ik wel weer een verhaal zodra er een gastgezin gevonden is! :)

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of nieuwe foto's op deze site staan? Laat dan je e-mailadres achter in de kolom rechtsonder.

Ik zie je graag terug op mijn blog en laat gerust een berichtje achter!

xxx
Lizzy

Reacties

Reacties

linda rozendaal

Hallo buurmeisje van de overkant!!

ik vind het zoveel lef hebben dat je dit avontuur aan gaat.
Graag verneem ik vanaf 4 hoog hoe jij het daar zal vinden.
en zal ik je dus een hele tijd niet meer zien rond scharrelen aan de overkant beneden:-)...
heel veel succes aan de andere kant van de oceaan Lizzy.

groetjes van ons... de buurvrouw aan de overkant en van Stan en Cas.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active